Σάββατο 14 Ιουνίου 2014

Μπισκότα με κεράσια

Μπισκότα με κεράσια
Εκτυπώστε τη συνταγή!
Αύριο είναι η πρώτη Κυριακή μετά του Αγ. Πνεύματος. Θα μου πείτε, "ε, και;" Τι "ε, και;" Η πρώτη Κυριακή μετά του Αγ. Πνεύματος είναι των Αγ. Πάντων και είναι η γιορτή μου!
Να είμαι καλά, να με χαίρονται! :)
Αύριο, όμως, θα λείπω και δεν θα έχω την ευκαιρία να δημοσιεύσω την ανάρτηση, άρα ορίστε το κέρασμα από σήμερα!
Έχω αναφέρει και άλλοτε ότι πάντα ζήλευα που όλοι γιόρταζαν δύο φορές το χρόνο κι εγώ μόνο στα γενέθλιά μου. Αφού αποφασίσαμε, λοιπόν, με την ξαδέλφη μου να γιορτάζουμε των Αγ. Πάντων, άρχισα να εκνευρίζομαι γιατί, αν και γιόρταζα, δεν το θυμόταν κανείς. Είναι, άλλωστε και κινητή γιορτή.
Και μονίμως υπάρχει η εξής στιχομυθία, όταν γνωρίζω κάποιον:
"Πώς σε λένε;"
"Μυρωδία"
"Πώς;"
"Μυρωδία"
"Σπάνιο/περίεργο/ωραίο όνομα. Δεν το έχω ξανακούσει... Και πότε γιορτάζεις;"
"Των Αγ. Πάντων."
"Α, μάλιστα.... και πότε είναι, για θύμισέ μου;"
"Την πρώτη Κυριακή μετά του Αγ. Πνεύματος."
"Ααααα...." (απογοήτευση, ή επιμένουν και συνεχίζουν "και πότε είναι του Αγ. Πνεύματος;" κλπ)
Και κάπου εκεί τελειώνει το θέμα και το ξεχνάνε για πάντα... εκτός και αν τους βγάλει στο facebook καμμία ανάρτηση από στενούς συγγενείς και φίλους που θα μου ευχηθούν. Ακόμα και αν δεν θυμηθούν ότι είναι η γιορτή μου, μπορεί να δουν ευχές και να πουν "κάτι ξέρουν αυτοί και εύχονται". Μου έχει τύχει: μια φορά, μου έστειλε κάποιος ευχές για τα γενέθλιά μου. Oh well...

Ας περάσουμε καλύτερα στα κερασάκια μας, όμως!
Τα κεράσια τα λατρεύω, και τα έχω άχτι σε γλυκά, γιατί εκτός από του κουταλιού, δεν έβρισκα συνταγές που να αξιοποιούν το φρέσκο φρούτο.
Ευτυχώς, μέσω των blogs και των περιοδικών ζαχαροπλαστικής, κυκλοφορούν αρκετές πλέον.
Η συνταγή που μοιράζομαι μαζί σας, όμως, δεν συμπεριλαμβανόταν σε αυτές. Πρόκειται για μια συνταγή από το περιοδικό "Γλυκές Ιστορίες", από πρόπερσι τον Ιούνιο (ή πέρσι; δεν θυμάμαι, πάντως ήταν Ιουνίου το τεύχος), το οποίο μάλιστα είχε και αφιέρωμα σε γλυκά με κεράσια. Όμως εμένα μου γυάλισαν κάτι μπισκότα με βύσσινα. Έβαλα, λοιπόν, κεράσια και κάτι άλλα... και ορίστε, μια ωραιότατη συνταγή μπισκότων με φρέσκα κεράσια. Γιαμ γιαμ!! Τα τρώω δύο - δύο, γιατί μου είναι ακαταμάχητα!

Τα μπισκοτάκια αυτά είναι μαλακά, αλλά όχι μαστιχωτά. Μοιάζουν περισσότερο στην υφή με πολύ πολύ μαλακά και αφράτα κεκάκια. Άλλωστε και ο τρόπος παρασκευής τους θυμίζει σε κάποια σημεία αυτόν για cupcakes. Το κεράσι διατηρεί με την υγρασία του το μπισκότο μαλακό και κυριαρχεί στη γεύση. Το ίδιο το μπισκότο, σχετικά βαρετό μόνο του πιστεύω, είναι ο καλύτερος καμβάς για να αναδειχθεί το κεράσι, ενώ η σοκολάτα το συνοδεύει, χωρίς να το επισκιάζει.

Θα χρειαστούμε 400 γρ κεράσια, 150 γρ βούτυρο αγελάδας μαλακωμένο, 120 γρ ζάχαρη λευκή, 30 γρ ζάχαρη καστανή, 2 αυγά μετρίου μεγέθους, 1 κουταλάκι του γλυκού εκχύλισμα βανίλιας, 350 γρ αλεύρι για όλες τις χρήσεις, 1/2 κουταλάκι του γλυκού baking powder, 1/4 κουταλάκι του γλυκού αλάτι και 100 γρ. σταγόνες κουβερτούρας.

Πλένουμε πολύ καλά και αποπυρηνώνουμε (πολύ μου αρέσει αυτή η λέξη! συγκρίνεται με το "ξεκουκουτσιάζω"; δε συγκρίνεται!) τα κεράσια. Τα στεγνώνουμε καλά με χαρτί κουζίνας, χωρίς να τα ταλαιπωρούμε πολύ, όμως. Τα αφήνουμε στην άκρη.

Χτυπάμε το βούτυρο με τις ζάχαρες, να αφρατέψει, περίπου 2-3 λεπτά.

Προσθέτουμε το εκχύλισμα βανίλιας και τα αυγά, ένα- ένα, χτυπώντας παράλληλα. Το μείγμα θα κρεμώσει.

Κοσκινίζουμε μαζί το αλεύρι με το baking powder και το αλάτι και σταδιακά ρίχνουμε στο μείγμα του βουτύρου, χτυπώντας παράλληλα σε χαμηλή ταχύτητα.

Όταν προσθέσουμε όλο το αλεύρι, ανεβάζουμε την ταχύτητα του μίξερ και ανακατεύουμε μέχρι να ενσωματωθούν καλά τα στερεά υλικά. Δεν παραχτυπάμε. Θα έχουμε μια μαλακή ζύμη.

Προσθέτουμε τις σταγόνες σοκολάτας και φέρνουμε 3-4 βόλτες με το μίξερ, να ανακατευθούν καλά στη ζύμη.

Προσθέτουμε και τα κεράσια και ανακατεύουμε με μαρίζ, πολύ καλά, να πάνε παντού, αλλά προσέχοντας να μην τα πιέσουμε πολύ και λιώσουν.

Παίρνουμε ένα κουτάλι (χρησιμοποίησα μέτρησης, αλλά μπορούμε και με ένα της σούπας) και αφήνουμε κουταλιές από τη ζύμη σε ταψί στρωμένο με λαδόχαρτο. Αφήνουμε απόσταση μεταξύ τους, γιατί θα απλώσουν στο ψήσιμο. Επίσης, φροντίζουμε να υπάρχουν 1-2 κεράσια σε κάθε μπισκότο.

Ψήνουμε σε προθερμασμένο φούρνο, στις αντιστάσεις, στους 180 βαθμούς, για 20-25 λεπτά, μέχρι να ψηθούν από κάτω....

...και μετά γυρνάμε στον αέρα για 5-10 λεπτά ακόμα, στους 170 βαθμούς, μέχρι να πάρουν ένα ελαφρύ χρώμα (δεν παίρνουν πολύ, έτσι κι αλλιώς, απλώς θα ροδίσουν στις άκρες λίγο περισσότερο)

Αν πρέπει να επιλέξουμε, προτιμούμε τις αντιστάσεις, κι ας μην πάρουν πολύ χρώμα  τα μπισκότα μας. Αποφεύγουμε τον αέρα, στη συγκεκριμένη συνταγή, επειδή δεν ψήνονται καλά από κάτω (ίσως φταίει το κεράσι, δεν ξέρω).

Αφήνουμε να κρυώσουν ελαφρώς στο ταψί και μετά τα μεταφέρουμε σε σχάρες, μέχρι να κρυώσουν τελείως.

Τα κρατάμε σε δοχείο που κλείνει καλά, για να τα διατηρήσουμε μαλακά. Αν πάλι, μας αρέσουν με μια ελαφριά κρούστα, τα σκεπάζουμε πολύ ελαφρά, απλώς για να αποφύγουμε μυγάκια κλπ.

Μ' αρέσει πολύ που τα κεράσια μισοκαλύπτονται από το μπισκότο, γιατί είναι σαν να παίζουν κρυφτό.

Φτιάξτε τα, ακόμα και αν δεν έχετε Μυρωδία να γιορτάζει. Μην ξεχνάτε ότι είναι των Αγ. Πάντων, άρα γιορτάζουμε όλοι!! ...Μπισκοτάκι;


Καλή επιτυχία!
Εκτυπώστε τη συνταγή!
Ορίστε και σε αποθηκεύσιμη μορφή:


Μπισκότα με κεράσια
από: smellslikebaking.blogspot.gr

Μπισκότα με κεράσια
Ποσότητα: 40 μπισκότα
Χρόνος προετοιμασίας: 40'

Χρόνος ψησίματος: 30'

Υλικά:
400 γρ κεράσια
150 γρ βούτυρο αγελάδας, μαλακωμένο
120 γρ ζάχαρη
30 γρ ζάχαρη καστανή
2 αυγά, μέτρια
1 κουταλάκι του γλυκού εκχύλισμα βανίλιας
350 γρ αλεύρι για όλες τις χρήσεις
1/2 κουταλάκι του γλυκού baking powder, κοφτό
1/4 κουταλάκι του γλυκού αλάτι
100 γρ σταγόνες κουβερτούρας
Εκτέλεση:
1) Πλένουμε τα κεράσια και τα αποπυρηνώνουμε. Τα στεγνώνουμε καλά με χαρτί κουζίνας και τα αφήνουμε στην άκρη.
2) Χτυπάμε το βούτυρο με τις ζάχαρες στο μίξερ, σε μέτρια ταχύτητα, μέχρι να αφρατέψει.
3) Ρίχνουμε τα αυγά, ένα-ένα, και το εκχύλισμα.
4) Μόλις ομογενοποιηθεί το μείγμα, κοσκινίζουμε τα στερεά υλικά μαζί και τα ρίχνουμε σιγά σιγά στο βούτυρο, χτυπώντας παράλληλα με το μίξερ.
5) Μόλις ομογενοποιηθεί το μείγμα και έχουμε μια μαλακή ζύμη, ρίχνουμε τις σταγόνες σοκολάτας και χτυπάμε για μερικά δευτερόλεπτα, να ανακατευτούν καλά στη ζύμη.
6) Αφαιρούμε τον κάδο από το μίξερ και προσθέτουμε τα κεράσια στη ζύμη. Με πάρα πολλή προσοχή, ανακατεύουμε απαλά με μαρίζ τα κεράσια να πάνε παντού, προσέχοντας να μην τα πιέσουμε πολύ και λιώσουν και βάψουν τη ζύμη.
7) Με ένα κουτάλι της σούπας, αφήνουμε κουταλιές σε ταψί στρωμένο με λαδόχαρτο, αφήνοντας απόσταση ανάμεσα στα μπισκότα, γιατί θα απλώσουν ελαφρώς στο ψήσιμο.
8) Ψήνουμε σε προθερμασμένο φούρνο, στις αντιστάσεις, στους 180 βαθμούς, για 20-25 λεπτά περίπου, μέχρι να πάρουν καλά χρώμα από κάτω.
9) Γυρνάμε στον αέρα και ψήνουμε για ακόμα 5-10 λεπτά, στους 170 βαθμούς, μέχρι να πάρουν χρωματάκι και από πάνω.
10) Ξεφουρνίζουμε και αφήνουμε να κρυώσουν ελαφρώς. Μεταφέρουμε σε σχάρα, μέχρι να κρυώσουν εντελώς. Τα φυλάμε σε κουτί που κλείνει, περίπου 10 μέρες.


Σημειώσεις:
Τα μπισκότα αυτά είναι μαλακά, σαν κεκάκια. Διατηρούνται μαλακά λόγω της υγρασίας από το κεράσι.
Αν θέλουμε τα μπισκότα μας να έχουν μια ελαφριά κρούστα, τα κρατάμε ελαφρώς σκεπασμένα, μόνο για να αποφύγουμε μυγάκια κλπ.
Η αρχική συνταγή προήλθε από το περιοδικό "Γλυκές Ιστορίες", τεύχος #22

Καλή επιτυχία!!

9 σχόλια:

  1. Ανώνυμος14/6/14 12:37

    Πραγματικα το ονομα σου ειναι σπανιο και πανέμορφο! Χρονια σου πολλα!! Να εισαι παντα ευτυχισμενη και δημιουργικη! Συγχαρητηρια και για το μπλογκ σου. Σε παρακολουθω απο την αρχη. Τα μπισκοτακια φαινονται τελεια-κερνιεμαι ενα για τα χρονια πολλα!
    Μαρια.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ευχαριστώ πολύ για τις ευχές σου και τα καλά σου λόγια!!

      Διαγραφή
  2. Ααααααααααα!!
    Εγώ νόμιζα ότι το Μυρωδία ήταν nick name!
    Μα τι υπέροχο όνομα! Μ' αρέσει πολύ!
    Χρόνια σου πολλά για αύριο, να είσαι γερή και χαρούμενη!
    (για να παρηγορηθείς σου λέω ότι εγώ έχω το αντίθετο από εσένα, έχω μεν γιορτή, αλλά γενέθλια έχω κάθε 4 χρόνια μιας και έχω γεννηθεί 29 Φεβρουαρίου.)
    Κερνιέμαι κερασομπισκοτάκι που δείχνει απίστευτα αφράτο!
    Καλό Σαββατοκύριακο!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ευχαριστώ πολύ!!
      Αυτό σημαίνει ότι μεγαλώνεις κάθε 4 χρόνια, άρα μια χαρά! χαχα!!
      Καλό Σαββατοκύριακο! :)

      Διαγραφή
  3. Χρόνια πολλά Μυρωδιά μου!!Πολύχρονη!!!Τό όνομά σου είναι τέλειο!!!Μού αρέση πολύ!!Αλλά καί η συνταγή πού μοιράστικες μαζί μας,wow,καταπληκτική!!Τό κερασομπισκοτάκι σου,σκέτη γλύκα!!Ευχαριστούμε γιά τό κεράσμα!!Καλό Σ/Κ!!Καλά νά περάσης!!Φιλάκια!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ευχαριστώ πολύ! :) Καλό Σαββατοκύριακο και σε σένα!! :)

      Διαγραφή
  4. Σοβαρά Μυρωδία είναι το κανονικό σου όνομα; Μα τι τέλειο όνομα!!! Χρόνια σου πολλά λοιπόν!
    Λατρεύω τα κεράσια, οπότε σίγουρα θα μου άρεσαν αυτά τα μπισκότα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ναι ναι, αλήθεια :) Εξ ου και "μυρωδάτα" τα φουρνίσματα! Ευχαριστώ πολύ, ελπίζω να τα φτιάξεις και να τα απολαύσεις σύντομα!!

      Διαγραφή
  5. δεν μπορώ να σταματήσω να τα τρώω... ευτυχώς που τα ξαναέφτιαξες!!!!!!!!!!!!!1 <3

    ΑπάντησηΔιαγραφή